piątek, 9 listopada 2012

Akademia Przedszkolaków

Dnia 09.11.2012 r. mieliśmy okazję i przyjemność gościć w Niepublicznym Przedszkolu Akademia Przedszkolaków. A co tam robiliśmy? Opowiadałam o fundacji Dogiq, o tym co znaczy pies asystujący, komu i w jaki sposób pomaga, jakie wyróżniamy kategorie psów asystujących, jakie są prawa i obowiązki właściciela psa asystującego oraz jak należy się zachować wobec psa w uprzęży. Podkreśliłam fakt, że osoba niepełnosprawna z psem asystującym ma prawo wejść do każdego miejsca użyteczności publicznej, a więc do: sądu, przedszkoli, szkół, banków, przychodni, sklepów, restauracji, na dworce, lotniska, pocztę. Słowa moje zostały potwierdzone czynem, kiedy Pefo zaprezentował próbkę swoich umiejętności, co wywołało okrzyk zachwytu i podziwu wśród dzieci. Po przeprowadzonym pokazie przyszedł czas na zadawanie pytań było ich  mnóstwo przedszkolaków interesowało wszystko począwszy od faktu: dlaczego pies jest taki biały? ile ma zębów?
czy myję mu zęby szczoteczką do zębów? co się stanie jak zgubi uprząż bądź złote kółeczko, które ma przy obroży? co będzie jak zabraknie chrupek? itp. Po dyskusji spełniając prośbę dzieci  i jednocześnie odpowiadając twierdząco na pierwsze z pytań, które brzmiało: czy będziemy mogli pogłaskać pieska, zdjęłam uprząż Pefo i pozwoliłam by mogły  nacieszyć się bliskością psa.

Wraz z Pefo składamy wyrazy podziękowania dyrekcji przedszkola za umożliwienie przeprowadzenia wykładu z pokazem.


Pefo: spokojnie leżę i wraz z dziećmi słucham opowieści swojej Pani...
Wreszcie przyszedł czas na działanie najpierw słucham polecenia...


...by później je wykonać...



Monika odbiera telefon, a ten podałem oczywiście ja Pefo


...tutaj podaję chusteczki...

...i klucze


Monika z uwagą słucha kolejnego pytania dziecka...

Na zakończenie pokazu podaliśmy sobie łapko-ręce...

Podziękowania od dyrekcji przedszkola....

...i dzieci grupy przedszkolaków Pszczółek....

a tu podziękowania od kolejnej grupy przedszkolaków Tygrysków



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz