poniedziałek, 27 maja 2013

Szkoła Podstawowa nr 52 im. Macieja Aleksego Dawidowskiego "ALKA"



W dniu 27.05.2013 r. gościliśmy w Szkole Podstawowej nr 52 im. Macieja Aleksego Dawidowskiego "ALKA" przy ul. Samarytanki w Warszawie. Zajęcia, które poprowadziliśmy składały się z trzech części. Część pierwsza obejmowała wykład na temat: „Psów asystujących i ich roli w życiu osób niepełnosprawnych”, część druga to pokaz praktycznych umiejętności Pefo i część trzecia to czas na dyskusje i pytania dzieci.
Po raz pierwszy byliśmy mile zaskoczeni dużą wiedzą jaką wykazali się uczniowie klasy 3 b na temat psów asystujących i ich nieocenionej roli w życiu codziennym osób niepełnosprawnych. Uczniowie wiedzieli jakie możemy wyróżnić rodzaje psów asystujących, znali też, a co najważniejsze przestrzegali zasad obowiązujących przy spotkaniu psa asystującego. Mamy nadzieję, że nasz wykład pozwolił ugruntować i usystematyzować zdobytą już wiedzę. Cieszyło nas również duże zainteresowanie, jakie wykazali młodzi uczniowie, co przejawiało się w zadawanych przez nie pytaniach i historiach, które opowiadali o innych psach. Podczas spotkania padło wiele pytań m.in. o to co Pefo je? Czy gdyby leżały obok siebie dwa identyczne plecaki to czy Pefo wiedziałby, który jest jego Pani? Ile Pefo ma lat w przeliczeniu na ludzki wiek? Czy pies asystujący umie zapalić światło? Czy pies asystujący podniesie monetę? Czy poda papierowy banknot? Czy Pefo jest czasami niegrzeczny? Do czego służy komenda "noskiem"? Co robić jak do psa asystującego podbiega agresywny pies? Co robić gdy ten agresywny pies jest bezdomny? Czy Pefo ma pchły? Co robić gdy widzimy, że ktoś bije psa? Czy Pefo to naprawdę pierwszy i jedyny w Polsce pies sygnalizujący dźwięki? Czy do Pani i Pefo można napisać wiadomość?

DYREKCJI SZKOŁY, WYCHOWAWCZYNI KLASY III B DZIĘKUJEMY ZA UMOŻLIWIENIE PRZEPROWADZENIA WYKŁADU Z POKAZEM.

Pokaz w klasie


Uczniowie słuchają z uwagą i zainteresowaniem...

Kilka słów o certyfikacie...


Chwila dla dzieci...




Podziękowania...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz