sobota, 4 sierpnia 2012

Dzień otwarty COAPE


04.08.2012 r. byliśmy z Pefo na dniu otwartym COAPE. Spotkaliśmy tam Olę, którą poznaliśmy na czerwcowym spacerze, niestety tym razem bez Tesli, bowiem przechodziła ona rekonwalescencję po zabiegu sterylizacji. Wspólnie z Olą z bliska obserwowaliśmy zmagania uczestników konkursu (nam nie udało się załapać na żaden), prezentacje psich umiejętności na torze agility. Widać było jak trenowanie sportu sprawia, przewodnikowi i psu autentyczną radość. Korzystając z okazji również Pefo poszalał na torze, potem zaczęła się szaleńcza zabawa z dwoma innymi labkami. W drugiej części dnia zaplanowane były wykłady. Organizatorzy na stronie internetowej podali informację, że na wykłady nie będą wpuszczane psy. W związku z powyższym przed dniem otwartym dzwoniłam do organizatorów informując, że mam psa asystującego zapewniali mnie, że w tym przypadku nie będzie problemu z wejściem na salę i mogę spokojnie bez żadnych obaw przyjść z psem. Niestety gdy tylko przekroczyliśmy próg budynku, w którym odbywały się wykłady, podszedł do nas ochroniarz i stanowczym tonem, nie znoszącym sprzeciwu oznajmił, że z psem nie wejdę. Nie trafiały do niego moje argumenty, że jest to pies asystujący i ma prawo wejść wszędzie, również fakt, że zgłaszałam organizatorom przybycie z psem asystującym i otrzymałam zgodę nie przekonał ochroniarza. W dyskusji z ochroniarzem wsparła mnie Ola, która powiedziała: „To niech Pan zadzwoni do organizatora i to wyjaśni.” Na to ochroniarz: „Nigdzie nie będę dzwonił”, Ola była nieustępliwa: „Właśnie, że Pan zadzwoni”. W tym momencie ochroniarz skierował się w stronę auli, jednak po paru krokach zawrócił i powiedział: „Panie wejdą, ale… tu nie wolno wchodzić z psami.” Ochroniarz odpuścił sobie nie chciało mu się iść i wyjaśnić sprawy, może jednak w głębi duszy czuł, że nie ma racji… Wykłady były ciekawe i interesujące m.in. na temat: Jak bić żeby nie bolało – czy da się wychować psa lub kota bez stosowania kar? Kim jest behawiorysta? Jak wygląda jego praca? Jak określić szczegółowe zapotrzebowanie pokarmowe swojego psa?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz